torsdag, juli 24, 2008

Ensam hemma

Är inte alls kul. Alva o hennes mamma är kvar hos mormor och morfar (där vi fö haft en underbar vecka tillsammans) medan jag själv var tvungen att åka hem och jobba.

Efter två veckor av semester och non-stop-Alva (och mamman såklart) trodde jag att det skulle vara lite skönt att rå om sig själv o inte behöva oroa sig för att man jobbar lite länge.

Men icke. Huset är bara tomt, tråkigt och tyst! Det är inte ens gött att ha total kontroll över fjärren..

Och inte blir det precis bättre av att det lilla buset numera har ett tillräckligt stort ordförråd för ett, om inte intelligent så iaf, väldigt underhållande telefonsamtal.

Får fokusera på att få det städat och fint tills dom kommer hem nästa vecka.

---

Hoppas ni få glada som fortfarande trotsar den totalt hopplösa uppdateringstakten och ändå kommer hit har det skönt, solig och semester!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Har en MYCKET skönt semester. Om en vecka blir det ännu soligare... på Kreta.

Du får försöka njuta lite av ensamheten i alla fall... Den är ju inte (gissar jag) så ofta förekommande.. :-)

Jonna sa...

Jag trotsar uppdateringstakten :-) Alltid kul att läsa om vad Alva kan nu :-)

emm sa...

Titta gärna in hos oss :)
www.cerock.se

A home far away sa...

Hittade till din blogg idag och den är mycket intressant att läsa, jag kommer att besöka dig igen.

Ha en fin dag
Kram
Gunilla i Singapore

Anonym sa...

uppdatera! =) har dom inte kommit hem nu?

eller gå in här: http://www.buzzscout.se/?mref=1850

och få massa gratis saker...

Anonym sa...

jag saknar dig pappsen

Anonym sa...

Men, vilken fin blogg. Varför skriver du inte mer?

Thomas & Ingrid sa...

Hälsningar från Solna, där vi nu är tillbaka. Blev hela tre besök i Skåne denna semestern innan jobbet kallade. Ha det bra! Leo & hans pappa

Anna, Fair and True sa...

Hoppas ni har haft en skön sommar! När får vi en uppdatering?!

Anonym sa...

Har du slutat med din blogg?
jag letar pappabloggar till ett reportage nämligen...

mvh
Anne

www.foraldrarochbarn.se/blogg

Anonym sa...

Bloggtävling för barnfamiljer som jag tror du gillar! 57 priser i potten, bla badsemester, barnkläder och skönhetsprodukter till mamma! http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=08a59008-6a85-4f58-a2d2-083bd343cae0

lala land sa...

kan du gå in på http://navol.blogg.se och klicka på google annonsern högst upp, tack :)

Anonym sa...

Hallå Alva och Alvas pappa, hur mår ni? Saknar er!