torsdag, oktober 04, 2007

frusna i Adelaide

33 grader varmt o ljuvligt i Sydney blev plötsligen 12 grader, trist och kvällning i Adelaide igår. Vi var ju klädde efter Sydney-förutsättningar, jag i t-shirt o shorts. Och vad händer då?! Ja precis, väskorna försvann. Och alla kreditkort slutade fungera. Och vi hittade inte ens in rätt där vi skulle bo. Och mat hade vi ju ingen och kunde knappast hitta ner till en restaurang i sommarkläder.

Nåväl, väskorna dök upp (på fel hotell..) och vi fick i oss varsin rätt otäck gyros sent-sent.

OCH nånstans där i väskjakten fick jag också prata med Alva och hennes mamma på Skypr, så det blev ju en helt ok dag totalt sett.

Bara jobb idag, inte så spännande bloggmässigt.

Glenelg i Adelaide där vi bor. Hyffsat väder idag. tom några tokar som badade.

Jobb.


Andra bloggar om: , , ,

7 kommentarer:

Jonna sa...

Nu måste jag till slut fråga. Vad jobbar du med? Verkar vara ett spännande jobb.

Ha en bra fortsatt resa.

Anonym sa...

Kottefamiljen är också nyfiken på det! :)

Anonym sa...

Jag tror alltid att det är varmare i Adelaide än i Sydney, för att det ser ut att vara närmare öknen på kartan, men det stämmer aldrig förstås.

Anonym sa...

Här undras över yrket med. Som den Studie- och yrkesvägledare jag är så är jag lite miljöskadad. Frågar alltid vad folk jobbar med.
Och när dom är och turnerar runt Australien i flera veckor blir det extra intressant.

Isabellas och Minnas pappa sa...

NU börjar det likna vädret vi har;)

Brunkullan sa...

Av montern att döma jobbar du med.....Nä...beats me! Förstår inte alls temat där...

Reklam? Dataspel? eller det är det nog inte med tanke på att du inte visste vad Wow var...haha...Events? Turism...

Usch...nu ger jag mig. Men du får gärna delge oss:-D

Susanne

A L V A S - P A P P A ! sa...

Hmm, har tänkt att det kan få vara separata världar men kan väl säga så mkt som att jag projektleder en stor idrottstävling för +35:are som skall vara i Malmö nästa år. EMG heter det o den som är RIKTIGT nyfiken hittar det säkert på nätet.