söndag, november 19, 2006

Ingvar Feodor Kamprad är ond

Idag (lörd) åkte vi till IKEA. En ond plats! Redan när man på motorvägen passerar IKEAs parkering så vet man. När vi suttit mindre än hälften av bilkön på väg in så kan man uttala det. Det här skulle vi inte gjort. Inte en lördag em när vädret är sunkigt. Men det är Ingvars grej. Alla tar sig en bit för att komma till IKEA och väl framme vänder man inte. Det är det han vet. Och väl inne... då köper man tills man känner att nu har jag fått valuta för min tid och mitt slit.

Men vi får skylla oss själva lite grand. Men det var värre än vi kunnat gissa. Folk fulparkerade. PÅ IKEA! Där finns en miljard p-platser! Inne på varuhuset var det såklart kaos. Och då vill man vara effektiv så då går man åt var sitt håll och hämtar från listan. Mamman och Alva på sitt håll, pappan snabbt upp på andra våningen. Dumt att inte bestämma plats eller kolla så att alla inblandade hade mobil. Synd också att lill-plutten blev superhungrig och pappan cirklade undre avdelningarna 14 varv medan mamman matade.

Nåväl, efter ett tag återförenades vi. Nöjde oss med det vi hade (för trötta för att förlora allt för mkt pengar till dig onde-Ingvar) o ställde oss i bautakön. Kom hem med en papperskorg, en "amma-pall" och en krukväxt.

Lyckligvis bjöd snälla vännerna på nybakt brownie o kaffe hemma. Hoppas Alvas nästa utomkommunala resa blir mer minnesvärd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en ny svordom som jag använder titt som tätt, och det är "IKEA". Jag svär aldrig så mycke som när jag ska sätta ihop allt som är köpt...

A L V A S - P A P P A ! sa...

(= inte sett denna kommentar. ingen dum idé. vem kan klandras för att dra iväg ett rejält "IKEA!!!" även nära barnaöron.