fredag, januari 25, 2008

Att kräva svar av Pek-elvis

Ok, vi lyssnade på kommentarerna. Tolkade dem ungefär som att "det är lika svårt för personalen att veta vad du vill veta, som det är för dig att kräva det". Nån får ju bryta dödläget. Så jag började ställe en massa frågor igår och fick en del svar. Men olyckligtvis av nån annan fröken än den som är inskolningsfröken. Idag tänkte jag satsa igen men nu var det ytterligare en annan. Som hade anteckningar.. Inte så lyckat.

Men vi har nog kommit till lite insikter över de senaste dagarna. Kvartssamtal (jag gillar gamla begrepp) är sannolikt och rimligt att begära. Vill man veta så får man fråga. Och (!) att inskolningen är minst lika mkt till för föräldrarna som för barnet (jag skulle nog vilja be om en vecka till). Det ger sig! Alva älskar stället! Det är det viktigaste.Dagens dagis! Plötsligen blev det av nån löjlig anledning två snäpp viktigare att kläderna är bra matchade.. Och barnböcker behöver inte handla om kaniner och sköldpaddor! Denna fick vi i julklapp, kanonbok! Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har också Elvisboken! Leo älskar den! Speciellt när vi gör olika ljudeffekter till den. Favoriten är när alla Elvis flickfans säger iiiiihhhh på slutet!

Anonym sa...

Jag fattar inte, vad menar du med matchande kläder?

Isabellas och Minnas pappa sa...

Den ska jag köpa till brorsan. Han gillar Elvis och ska ju som du vet ha barn snart;)

Bloggblad sa...

Den boken har jag inte sett till.
Däremot har jag sett barnbarnet en stund - hon passade på att blogga lite hos mormor, så om du vill träffa henne...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vilket litet charmtroll!!( nu menar jag Alva alltså, inte Elvis!)

Första gången jag besökte din blogg ...kul!!

Mamma Millan

Isabellas och Minnas pappa sa...

Vet du var boken är köpt. Om du nu inte tänkte sno min idé och köpa den till brorsan själv;)