lördag, december 02, 2006

05:00 kollaps

Undrar hur många vi är i Sverige som en genomsnittlig natt, säg kl 04:30, dansar tryckare med en liten plutt, rullar barnvagn över tröskel eller bara vaggar sitt barn till sömns?

I natt när jag bjöd upp Alva för en sista tryckare lite innan kl fem var hon fortfarande så totalt klarvaken att hennes otrolig nyfikna ögon oavbrutet följde den nyupsatta julstjärnan. Till slut gav jag henne till mamman som med en infernalisk huvudvärk nog lyckades få Alva att somna. Jag minns iaf inget mer tills jag vaknade runt åtta när det lilla underverket var hungrig igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle gissa att en av två i ungefär 85% av alla med hushåll med barn under ett år någon gång mellan klockan tre och fem är uppe ochh dansar nattningstryckare...

Suck...
Vi dansade VÄLDIGT mycket och VÄLDIGT länge!

Hoppas ni slipper det!

Anonym sa...

Om ni vill kan ni få skicka henne hem till oss för lite kollovistelse. Här dansade vi tryckare en väldigt kort period bara, innnan mamman kollapsade o sa att nu får det räcka! Tutade i ungen mat på dagarna o ja, efter ett tag så sov hon faktiskt bättre på nätterna!
Men vilken skillnad det var på att amma 3 ggr per natt eller 4 gånger! Man skulle ju tro att skillnaden var marginell, men för mig var det totalt förstörande!
Hoppas ni får ordning på nattrutinerna snart, hon är ju inte jättegammal än, Alva!