onsdag, maj 30, 2007

annat ljud i skällan

Efter att ha gnällt en massa får det väl vara lite mera lustfyllt! Well vi får se.

Vår plutt är frisk på riktigt!

Häromnatten vaknade vi av att Alva låg o grät (känsliga tittar bort) i en sjö av kräk bestående av (även bara lite känsliga tittar bort) galla och snor/slem. Alltså efter att de där 40 gradernas feber lagt sig o hon bara var "lite förkyld". Tydligen kan barn inte alltid hosta upp sitt slem eller bli av med det på ett vettigt sätt. De sväljer ner det istället och producerar de för mycket måste det till slut upp. Ingen vacker syn. Och verkligen hjärteskärande att se (men det har jag upptäckt gäller alla tillstånd som inte är absolut harmoni för Alva).

Men nu! Nu sover hon väldigt stilla o fint, bara en omgång nässpray o allt är kanon!

Nåt helt annat. Gamle gode Hemliga Pappan som ju inte är så hemlig funderar på att blogga igen. Mot stålars! Vad tycker man om det? Jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag är ideologiskt oerhört för den fria delningen av info på nätet som var en viktig del av dess ursprung (utan den ideologin och ivriga kämpar för den är det nog rätt tveksamt om internet överlevt att vara den fluga det aldrig var). Å andra sidan är HP så pass bra att man tvekar.. Fast jag lutar nog åt ryggraden o gamla goda värderingar, inget nytt tjafs..

En fräck blogg-nörd-grej är det där nya med att nyligen.se håller reda på när nån annan länkar till din sajt (man ser det när man pingar). Enda tills man inser att det ju inte händer så ofta. Doh!

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad skönt att hon är frisk! Det är ju så tråkigt när de små livet är sjuka.

Angående att blogga mot betalning så skulle jag inte ha några större betänkligheter. Men då skulle det handla om någon större nyhetssajt eller tidningssajt, inte på min egen blogg.

Brunkullan sa...

Äntligen frisk. Och äntligen nya inlägg;-)

Ja slemkräk är jag mästare på! Mina förkylningsastmatiska barn gör inget annat under en förkylningsperiod.
Lagt märke till hur svårt det är att torka upp? Papper suger liksom inte upp det och hur mycket man än eftertorkar så tycks en hinna av äckel vara kvar så det hugger fast när man går över fläcken..

Och vad äckligt inlägg jag fick till...;-)

Och gillar inte heller betalbloggar...

Susanne

Anonym sa...

Vill inte heller betala för hans blogg, nog för att jag gillar den, men han är verkligen inte längre unik... Du och några till har ju börjat fylla vakumet som uppstod när han slutade... :o)

Anonym sa...

Söt blogg!!
Hur mycket dricker du?
http://junitjej.blogg.se/1180515188_hur_mycket_dricker_du.html

A L V A S - P A P P A ! sa...

Lilsys, nej jag tror han kom på precis samma tanke!

Sus, haha, ja du överträffade nog mig (=

Anski, det får man ta som en komplimang!

juni, känns som en insinuering men kollade bloggen o insåg att det var ett lockbete, well well.