måndag, juli 30, 2007

bloggigt o kort

Kikade in på knappsajten, verkar ju hemskt vettigt. Såna skall Alva ha många när hon blir äldre!

uppdatering; Men kolla också originalet som Anna med kompis står bakom! (dock nedlagt nu)

Det var nån stackare som sökte på "ta ner kakel från gipsvägg" o hamnade här. Och jag vill bara säga (om du kommer tillbaka) - Ledsen! Det är helt lönlöst, bara att slita ner alltihop och bygga ny vägg. Nu kommer nån expert att berätta att jag har fel men det struntar jag i.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh! Jag blir så arg när jag ser det där. Jag och en kompis startade ett UF-företag och hade den där idén, vi mailade knapp.nu med våran idé och frågade om vi fick ha dem som leverantör. Dom svarar inte utan vad gör dom?? Jo, tar våran idé!! Vi hittade en annan leverantör och vi sålde bra. Men moorr vilken stil!

http://hem.passagen.se/knapparforknattar/

Skolfröken sa...

SMart idé med knapparna! Anna- förstår att du är sur...

Alvas pappa- det är väl ungefär lika kul för den personen som sökte på penisförlängning och hamnade på min blogg ;-)

A L V A S - P A P P A ! sa...

Anna - då får vi göra reklam för era knappar också!

Anonym sa...

Aaaaw, va fint gjort Alvas pappa! Företaget är tyvärr nedlagt nu (kanske var lite oklar med det), men vilket superreklam din blogg hade varit då! ;) Tack!

A L V A S - P A P P A ! sa...

aha. det förstod jag inte.

Anonym sa...

synd det där, menar knapp.nu alltså.
jag kommer ihåg det företaget - jag beställde knappar därifrån typ i sjuan, det var typ poppis då. Men det är en jättehärlig idé.

PS. Jätte söta bilder på Alvisen för två dagar sen! Va hennes hår håller på att bli långt! :)

Thy sa...

Vi skriver namn och mobilnummer direkt på magen med fryspenna. Mycket svårare att tappa bort!

Anna, Fair and True sa...

Det finns sådana där armband också, som man skriver uppgifterna på. Ser ut lite som åkband från Grönan fast antar att man kan använda det flera gånger.

A L V A S - P A P P A ! sa...

haha, uppenbarligen ett väldigt verkligt problem som folk funderat på lösningar på!

Anonym sa...

Thy: Antar att fryspenna är vattenfast? Det är inte bra för huden, speciellt inte barns. En ovattenfast penna är inte heller bra för huden och dessutom gnuggas det bort och försvinner samt blir fläckar på kläderna,

Anonym sa...

(nu var jag lite snabb på enter).. och på vintern är det inte så lätt att varken dra fram magen eller armen. Med overaller och tjocka kläder för att visa texten!

Thy sa...

Anna: Du har helt rätt i att det inte är speciellt hudvänligt och de pennor vi använder (Sharpies) ska enligt tillverkaren inte användas på hud. MEN min son har inte fått någon reaktion och jag gillar den extra säkerheten i att det inte går att ta bort eller tappa och att informationen hålls lite privat. På vintern (har ännu ej testat detta i kyligt väder) så antar jag att vi skriver på armen istället. Tja, ville egentligen bara skriva att du har helt rätt Anna - inget för känslig hud. Ha det gott.