tisdag, juli 03, 2007

Duktig Alvas pappa

Alvas pappa har haft hälsosamma vanor. Innan Alva!!

Då hände det att han sprang milen flera gånger i veckan (ok, mer än en gång, nån gång). När Alva kom för 8 månader sedan låg snittet nog på 1 mil i skogen, minst ett pass på gym eller gymping och handbollsträning + match. Varje vecka. Sen Alva kom (och särskilt efter nya jobbet i januari) har det minsann inte tränats mycket och milen inte sprungits en gång.

Men efter Mallis visade vågen på nästan +10 kg (sedan faderskapet inleddes). Så idag var det dags för milspåret igen. Normaltid 45-50 minuter och aldrig någonsin har det tagit en timme. Dagens resultat; nedslående! En jäkla timme plus 7 förbenade minuter. BUH! Men dock - glad att alla 10 000 meter sprangs och att inte en enda promenerades! Tom en liten spurt på slutet!! Mycket svordomar i skallen i uppförsbackarna.

Bjud gärna på lite social press o fråga hur det går med träning och matvanor då och då!! Dags o sluta skylla på omständligheter!

Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, hur ligger det till med matvanorna? :P

A L V A S - P A P P A ! sa...

(: just nu är siktet på mucho baljväxter! noll alkohol ett tag, noll snask, fastfood, sockerläsk etc ett längre tag. osv.. det är ju eg inte så svårt, bara lite trist.

Anonym sa...

Och hur har det gått med dagens träning? ;)

Brunkullan sa...

Ok.....tränat idag:-)?
Tog du en kaka till fikat igår?

Beach 2016....du och jag kämpa tillsammans eller?
Muhhhahahh......

Susanne

Anonym sa...

Jag som trodde det var mammorna som gick upp i vikt :P haha.. Men du är duktig ändå, en mil är inte dåligt!

Nina sa...

underbar blogg...själva kämpar vi på med våran.
träning? det var länge sedan och jag tror inte det sker igen, aldrig i samma utsträckning iallafall!?! tyvärr! men nog verkar ni i er familj vara duktiga på det, fast egentligen spelar nog matvanorna störst roll, men som jag brukar säga: allt som är gott är nyttigt - iallafall för själen!
ta hand om er!

Anonym sa...

10 kilo! Då blir det till att springa varenda kväll, då? Jodå. Du kan visst.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Kotte, brunis, matilda mfl; jojomen det blev tränat idag också! mer i inlägget idag.

o brunis; 2016 - vågar man hoppas.. (:

tack therese, jag är nöjd!

H&S's mamma; vettu, jag tror aldrig du får samma trubbel med vågen som jag (:

Camillas lockar sa...

Samma här. Före Peo föddes. Men nu är det slut med det. Inte för att jag kutar en mil på en gång ;-) Men i alla fall fem kilometer måste jag få till ett par dagar i veckan! Jag ska få inspiration av dig, tänkte jag...