torsdag, juli 12, 2007

sirap i nätet & sugmärken vid 35

Man har nästan glömt hur otroligt segt det är med 56k-modem-internet men
det går ju att maila in korta inlägg så heregoes.

Alvas pappa har fått sitt första sugmärke på ca 20 år. Lilla plutten
hade en ledsen kväll igår och ville "bli promenerad till sömns" (bli
buren och nattad i mörker med huvudet inklämt i armvecket). Sugreflexen
slog till och ett våldsamt sugande och 20 minuter senare har Alvas pappa
nu ett vacker blåmärke i armvecket! Coolt!

Alvas morfar är världens snällaste! Efter en intressant byteskarusell
där Alvas morbror också var involverad är Alvas familj nu stota
innehavare av en grym digital systemkamera. NU lär det bli snygga bilder
på Alvaplutten, räkna med det! I bytehandeln ingår ett stycken
uppförande av lillstuga i Norrland för Alvas pappa. Lätt schysst deal!!

Solen har kommit!! Andra dagen på raken och vi njuter i fulla drag. Även
lika med mygg, dock bara ngt enstaka bett o plutten verkar klara sig än
så länge.

Hoppas alla njuter av sol o semester!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, kul att ni har det sa trevligt uppe i Norrland :) Hur lange till ska ni stanna dar uppe? :)
Harligt med systemkameran, forresten - nu blir du ju nastan tvungen att lagga upp massor av fina bilder pa Alva :)

Det dar med sol och semester, forresten... Det ar ju skont med semester, men sol har jag tyvarr inte sett mycket av :/
Daremot fick jag nyss reda pa att jag kommit in pa statsvetenskap pa universtitetet dar jag bor sa jag ar glaaaaad :)

Anonym sa...

låter görgulligt!! Och du- om du är hemma nästa helg, alltså 21-22/7, så tag dig i akt, då drabbar jag din hemstad..Vi ska hälsa på sonens svärfamilj.

jag säger bara en sak:
MJUKGLASSKRIG!

Unknown sa...

Vad skönt att ni har det bra! Och att solen lyser på er- det gör den sannerligen inte här... Nu är jag bra less på gråväder!!!

Jag ser fram emot ännu snyggare bilder på Alva! Schysst med en ny kamera!

Anonym sa...

Här fortsätter det att regna och vara blåsigt. Nog för att just sånt väder är mitt favoritväder, men nu börjar jag faktiskt längta lite efter solen igen. Bra att ni har trevligt och fint på semestern!