torsdag, november 08, 2007

parken! o lärdomar!

Dagens bästa: utflykt till parken!


Dagens pappaledig-lärdomar:
  • Alva är ganska oblyg vad gäller att "låna" okända barns leksaker.
  • Alva är ganska stark för sin ålder och längd.
  • Man kan inte handla torra bullar till ankorna (ej heller kvällsmat) utan plånbok.
  • Torrt bröd är inte nödvändigt, själva ankjakten är kul nog.
  • Grus är jättegott. Och svårt att peta ut!
  • Man måste behålla sin ödmjukhet inför bruna blöjbyten. Försöker man gå genvägar blir det kladdigt, blött och otäckt på kläderna och flera andra ställen.
Andra bloggar om: , , , , , ,

8 kommentarer:

Unknown sa...

Personligen undviker jag i det längsta att gå till ankdammen (= almedalen) eftersom jag tycker de små krypen är riktigt obehagliga. Barnen älskar dem dock!

A L V A S - P A P P A ! sa...

(: varför?

Emelie sa...

Tack för kommentaren!

Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg... Handknackade koden något år sedan och sedan gick det inte så bra när jag skulle fixa det till en kompis...

P.S. Är extrem smygläsare på Alvas blogg och det här är min första kommentar. Den är bra bloggen. Keep up the good work. Alva är ju bland det sötaste som finns. Du ska vara så glad att hon är din! D.S

Brunkullan sa...

Inget av mina barn har heller varit i parken och matat fåglar....man kan ju undra varför, för jag är inte rädd för dem..Lat kanske?
Fast jo..när jag väntade Jonte, så var det ju lite komplicerat och vi fick bo på patienthotell i Umeå i 6 veckor (en historia för sig..) och där matade, den då 7 åriga Tobbe, ankorna i sjukhusparken nästan varje dag! Ha..det hade jag glömt:-)
I´m a good mama!!

Susanne

Marie sa...

Här nere i Kroatien och Bosnien matar de inte vilda änder. Jaktkulturen är sa utbredd att var och varannan är ute och pangar ankor i floderna. Änderna blir inte sa sugna pa att komma nära. Min man som älskar att jaga har varit med mig och matat änder i Sverige. För honom var det en verklig upplevelse och han är nagot äldre än Alva.:) Borde inte FN peta in rättigheten att mata änder och särskilt deras sma duniga ungar bland barnens rättigheter? (Lillasysteryster och brunkullan skulle da fa en ankmatningskontaktperson fran kommun eller landsting som tar med deras barn en sväng till närmaste ankdam da och da).

Thomas & Ingrid sa...

Vilket underbart höstfoto! Men jag känner inte igen husen i bakgrunden riktigt? Är det Stadsparken eller nere vid Klostergården?

Anonym sa...

Härliga bilder, nu igen ;)

A L V A S - P A P P A ! sa...

Emelie; ok ang koden. Ska man vara smygläsare så skall man så klart vara extrem (: Men kul att höra av dig ändå!

Brunis; klart du är!!!

Marie B; Ja Alva hade iaf varit några glada upplevelser fattigare om det var här som det är hos er.

Leos P; Stadsparken. Norröver, inte så långt från mejeriet. Uppe på vallen.

Tack anonym! fast med en länk (: