söndag, november 25, 2007

Ibland är det bättre att inte kämpa emot

Just nu sover hon så väldigt lugnt och harmoniskt. Men för bara en liten stund sedan var det kamp med stort K. Alvas mamma och pappa byttes av minst fyra gånger vid sängkanten. Det var skrik, skratt, gråt, bus, spruta saliv, klättra på sängen, ligga ner en minut, prat, mera skrik osv etc. Det är inte ovanligt att det strular lite men ikväll var annorlunda. Något stämde inte. Och på sistone har hon vaknat ovanligt länge mitt i nätterna. Nån på jobbet tipsade om fler nya tänder och att alvedon är lämpligt. Vanligtvis känns det skit att stoppa i henne mediciner för att få henne att sova men till slut fick idag bli ett undantag. Och se två minuter senare.. som en stock! Ibland är det bättre för alla inblandade att ge efter på sina principer.
Alva i en ovanligt prinsessig utstyrsel inför 1-årskalaset i lördags. Synd bara att pappan alltid skall experimentera med blixt och ljusmätning..
Kolla! Alva har ankfötter! Precis som pappan!


Andra bloggar om: , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilket fint vardagsrum! Söt bebis också, förstås :)

A L V A S - P A P P A ! sa...

fast jag tog bort den där bilden, höll på att mixtra o fixa en massa. tack Camillas lockar som jag har snott lite idéer ifrån dock inte hälften så snyggt!)

Anonym sa...

Alva är bara för gullig ju! =)

Thomas & Ingrid sa...

Visst kan det kännas som ett nederlag att ge medicin när de är så små men betänk att kroppen tar stryk av smärta också. Som vanligt slår sunt förnuft ut rigida principer...

nina sa...

Att ge medicin ibland när det gör ont som värst är nog ok. Värre var det i familjen som jag jobbade som au-pair i, så fort bebisen kom upp i "tandåldern" gav de honom bedövande salva på tandköttet och smärtstillande medicin varenda kväll i förebyggande syfte...

Unknown sa...

Jag ger Isak alvedon ibland när han inte kan komma till ro på kvällarna och det funkar alltid! Antagligen har de ont och då är det aldrig fel att ge smärtlindrande.

Anonym sa...

Jag tycker intedet är synd att pappan exprimenterar med blixten. Det blir en skön rörelsekänsla i bilden nu.

Smärtstillande kan väl aldrig vara fel? Man vill ju inte att de ska ha ont.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Apropå medicinering; nej ni har alla rätt, man skall nog alltid väga för- och nackdelar. Principer får stå åt sidan när barn inte mår bra. Särskilt som man inte kan kommunicera och fullt förstå hur läget är.

Abbes P; tack, ja kanske blir det oftast roligare med lite liv i bilderna men ibland önskar jag att jag slarvade lite mindre.