lördag, november 24, 2007

Åk inte till IKEA en lönehelg

Planen var: Om vi är där innan dom öppnar, först i kön, vet exakt vad vi skall ha, snabbt igenom och ut = 45 minuter, max en timme.

Sanningen: man kommer aldrig iväg som det var planerat och det tar likförbenat 3 timmar... särskilt en lönehelg.

Å andra sidan. Alva missade sin förmiddagssömn totalt och hanterade det ypperligt. Sprang mest omkring och sa hej och log till en alla möjliga. Lite tjurig en stund på fiket men mest glad och rolig.

Nu skall vi till bästa kompisens 1-årskalas, blir säkert ganska skoj och pappan kommer sabba all hälsosam träning (se förra inlägget) med en massa onyttigt.

En annan bild som låg i mobilkameran från en pappaledig dag i veckan.


Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh... IKEA.... *drömmer*

A L V A S - P A P P A ! sa...

Klart gräset är alltid grönare.. Jag längtra såklart efter att få se Visby för första gången (:

Skolfröken sa...

Hon ser ut att trivas bra tag själv-laget!

Anonym sa...

Jag har inte varit här på ett tag heller så det är no hard feelings. Jag trodde jag var här regelbundet men när jag ser bilderna på Alva förvånas jag över hur mycket hon växt sen sist jag var här...

Har hon börjat förskola ännu? (Lund blev nyligen utsett till Sveriges näst bästa skolkommun efter Lomma så ni gjorde helt kalrt ett bra val av stad... i alla fall ur den synvinkeln.)

Ha det bra!
//Killfröken

A L V A S - P A P P A ! sa...

Skolis, skojar du, sjukt många spännande gömställen och grejar att klättra upp på o potentiellt sett trilla ner ifrån..

Killfröken; nej men snart. I januari skall vi skola in henne. Visste inte det där men Lund/skolkommun. Tycker jag mest hör om hur dåligt allt är.. och de där neddragningarna verkar ju inte så kul.

Anonym sa...

Ikeafotot med Alva som springer är suveränt. Det borde de köpa av dig och använda i sin reklam!

Anonym sa...

Jag var osäker först, men jag såg er på Ikea. Gav Alva en ballong, en jätteglad och jättegullig tjej :)

/ Tanja