söndag, november 18, 2007

Marionetteater

Slut på "att-hitta-på-med-barnen-idéer"?? Gå på marionetteater! Vi var på kulturens variant av "Pojken och äventyret" idag och var ganska osäkra på hur meningsfullt det skulle vara med en ettåring. Funkade precis hur bra som helst! Alva satt som trollbunden hela föreställningen som för övrigt var ganska enkel men så välgjord att den fångade alla, barn som vuxna.

Ursäkta ett ganska uselt mobilfoto men stämningen från marionetteatern kanske framgår en liten aning ändå?!

Efter förställningen sprang vi runt och lattjade en massa i nån utställning med en massa runstenar och grejor. Alva hittade ett par tomma utställningsmontrar (hål i hyllor) där vi kunde skrämmas i nån sorts titt-ut-lek. Ruskigt roligt, vi skattade så vi höll på att kikna. Sist hann vi dessutom in en sväng på den ganska uppmärksammade utställningen av Andres Serrano - "A history of sex" (den blev saboterad av ett gäng högerextremister, samma kille som gjorde "piss Christ"). Knappast barntillåtet och vakten ville knappt släppa in oss med Alva men vi kom överens om att en ettåring knappast fattar varken det ena eller det andra av utställningen.

Mer gött idag: Vi har äntligen lyckats barnsäkra ett helt gäng skåpsdörrar efter löjligt mycket strul med IKEAs variant som verkligen, verkligen inte duger någonting till. Dom vi köpte nu som funkade kom nog från barnvagnsaffären så mitt tips här - satsa på kvalitet!

En väldigt grå men go dag i Skåne! Hoppas din helg också varit bra!?

PS. Fortfarande nyfiken på inside info om tailsweeps annonser och hurvida det är en bättre lösning än googles variant?!

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

Thomas & Ingrid sa...

man tackar för tipset, alltid kul med nya upplägg vad dagarna skll inebära!

Anonym sa...

Kan du inte sluta vara så himla annons- och pengakåt! Det är så sjukt tråkigt och ointressant för läsaren att läsa att Alva gott och väl förtjänar dom eventuella slantarna eftersom det är hennes liv det skrivs om, men det är väl ingenting som vi som läsare ska betala, det är väl i så fall du eftersom det är du som skriver. Ju mer du hintar om att man ska klicka på dina googlelänkar ju mindre lust får jag till att göra det.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Leos pappa; alla gånger! verkligen värt det om ni hittar nån föreställning, borde vara ganska enkelt i Sth?! Vi funderar också på om det inte är så att bibblan har en massa sagostunder, borde också funka.

Anonym; njae, jag skriver ju om det som engagerar mig o just nu är det ett ämne som engagerar mig. Sist jag kollade var det mitt fria val. Du har ju alltid möjligheten att låta bli att läsa om det som skrivs upplevs som väldigt stötande. Men nånstans i en annars föga välformulerad kritik finns det en gnutta av omedveten insikt - det tjänar inte mkt till att fundera så mkt på det eftersom upplägget är: många små bloggare (mfl) gör en totalt sett ofantlig nytta för google men får verkligen en spottstyver tillbaka. Och f-n tro't men du tangerar en annan insikt som du nog också är lyckligt omedveten om - varför skriver jag?! inte är det väl för att göra Alva rik?! Nope, det är för att dokumentera för framtiden så se där - ytterligare en anledning att inte lägga för mkt energi i frågan om att det hade varit roligt om annonserna faktiskt fungerade för både bloggaren o google (HINT HINT HINT!) Kritik är välkommet (verkligen!) men a) det känns mer meningsfullt om kritikern är modig nog att inte gömma sig i anonymitet och b) det gör inget om man är nyanserad. Denna blogg är trots allt inte en tjänst du betalt något för att ta del av (hint hint).

Anonym sa...

Blir så satans avundsjuk på er. Själv sitter man här med havererad familjelycka. Njut så länge det varar!

Jag bloggar också. Fast om skiten:

http://separeradeagg.blogg.se/

Unknown sa...

Hoppsan, det var värst vad anonym är irriterad då!

Anonym sa...

Japp, hon börjar på dagis i januari också:)

Jag gör reklam inom tailswep:P Dom är helt okej, men jag tror att dom tar häften av allt man tjänar.

Anonym sa...

Men orka läsa någons blogg om man ändå bara ska klaga på det som skrivs! Och sen desustom inte kunna stå för sin åsikt! helt onödigt tycker jag!

Anonym sa...

det var jag som var anonym. nu är jag inte det längre.
jag tycker svaret var ganska otydligt och du försvarar tankegångar som inte kändes genomtänkta. tycker inte att det spelar någon roll om man är anonym eller inte, okej om det handlade om persoliga påhopp. och visst kan jag sluta läsa men likaväl kan jag framföra min åsikt.
jag drar likhetstecken mellan långa svar och att jag berört någon med min kritik.

en allmän grej. är så tröttsamt med alla bloggare som instinktivt försvarar kritik med att man ska sluta läsa. det fattar väl jag också, men tänk om man faktiskt vill försöka säga någonting. varför klarar så få bloggare av att bli ifrågasatta? tycker att min kritik var konstruktiv, en aning överdriven irritation kanske, men den kan jag inte rå för.

hej då!

A L V A S - P A P P A ! sa...

separeradeagg.blogg.se: förstår att det är tufft o hoppas verkligen att ni löser det på bästa sätt för er. dock blir det lite konstigt när du skriver i andras bloggar som du gör att "njut så länge det varar" (såg att du skrev ung likadant ni nån annans) - blir lite bakvänt o konstigt. lycka till med båda familj o blogg!

lilsys & sara; nej han (?) var väl inte den roligaste figuren som varit här o skrivit.

Emelie; tack för svaret, jag skall nog kolla dem, tror inte det kan vara sämre än google iaf.