onsdag, november 14, 2007

Lite av varje

Pappaledig igår - verkligen inte den bästa av pappadagar. Alva vaknade för tidigt från tuppluren på förmiddagen vilket förkortade den stund man har på sig att fixa med allt som skall fixas, vilket oftast inte är så lite. Så IKEA-bokhyllorna fick byggas med Alva-assistans vilket iofs var lite kul men ändå mest struligt och tidsödande vilket i sin tur ledde till att vi kom iväg för sent hemifrån på eftermiddagsturen. Med en redan trött Alva blev besöken på barnvagnsaffären, hos ankorna i parken och på lekplatsen halvlyckade och resorna däremellan total katastrof. Massor av skrik, tårar och spjärna emot i vagnen. Inte ett dugg kul för nån av oss. Men sådana situationer är lyckligtvis ovanliga.

---

Kissa är kul! Såklart. Det vet man ju själv. Tex kissa i snö är det ju jättekul! Men Alva gillar mest av allt att kissa på golvet. Väldigt ofta sparar hon en rejäl skvätt att fördela fritt där hon råkar stå så fort blöjan är borta. Varför?!

---

Grattis bloggen!! Precis 1 år sen det första inlägget! 350 inlägg av högst varierande kvalitet har det blivit till sen dess. 135 tusen (!) unika besök (lite färre enligt den synliga räknaren) från 91 länder är helt obegripligt. Men kul såklart!

---

Slutligen en fråga till dom som vet lite om bloggannonser; Hur gör man för att få det att funka? Min filosofi är att Alva gott kan få en slant på sitt framtidskonto i "utbyte" men det förutsätter ju att det klickas en del på annonserna (vilket alltså inte sker i nån större utsträckning). En massa varianter (och halvt förbjudna insinueringar) har provats med google annonserna men det ger nåt klick eller två per dag, dvs knappt märkbart. Kan man få google annonserna att funka eller skall man satsa på nån annan service eller..? Kanske är det helt enkelt naivt att tro att det kan bli meningsfullt? Tacksam för alla inspel (i kommentarerna eller till mailen).

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Unknown sa...

Tyvärr tror jag det är omöjligt att göra reklamen inkomstbringande. I dagens samhälle drunknar vi snart i all möjlig sorts reklam och därför tror jag chansen är minimal att någon orkar klicka på reklam när de är inne och läser en blogg.

Du får väl söka dig till något större företag som är villigt att betala dig för att du bloggar! ;-)

Grattis på 1-årsdagen bloggen!!

Anna, Fair and True sa...

Jag har också den där annonsgrejen men på två år har jag inte inte fått ett enda mejl om några pengar. Så tyvärr är det nog så att ingen klickar eller så blir vi grundlurade av Google.

Anonym sa...

Angående kisset kan det inte var så att hon inte vill kissa i blöjan? Jag har absolut ingen erfarenhet i ämnet men jag skulle nog testa att säta henne på en potta (men hon kankse inte sätter sig still så länge).

Marie sa...

Kisskommentar: Min tös som är en manad äldre än Alva gillar ocksa att kissa pa golvet och gärna i badkaret sa det strilar spännande pa vattnet. För henne är det definitivt själva kissandet som är intressant och därför känner hon efter lite extra när blöjan är av för att fa kissa pa golvet. Medan blöjan är pa är det inte intressant att känna efter.

Sunflower sa...

Det där med kissandet på golvet kan ju vara så att hon tycker det är kul för att det kommer från henne, för att det är något hon kan kontrollera (säkerligen rätt omedvetet), och att det är något som brukar få er att reagera. Vänta du bara tills hon börjar prata och det kommer kiss och bajs ord var ni än är och vad ni än gör. :) Man sitter på caféet och beställer en chokladmuffins och lilltösen skriker rakt ut bajs bajs bajs. Nej, det är muffsin, säg muffins. Neeeeeeee, bajs bajs bajs. :) *erfarenhet* Vänta du bara!

Anonym sa...

Alltså jag har blivit kontaktad av olika "annosföretag" som vill göra reklam på min blogg:P Jag har alltså inte försökt att få reklam utan det är dom som har kontaktat mig. :P Ha det bra!

A L V A S - P A P P A ! sa...

Om annonserna - ja jag vet inte.. jag tror jag är naiv helt enkelt!

Och kissandet - ja det är nog ganska spännande (:

A L V A S - P A P P A ! sa...

.