måndag, november 12, 2007

fingrar väska nej!

Alva i ett nötskal just nu! Två fingrar i munnen och en handväska hängandes och slängandes. Vi vet inte riktigt varifrån det kommer men väskor i alla former är hemskt intressant. Inte minst om dom är stänga och fyllda med saker som man kan slita ut och sprida i hela hemmet. Fingrarna är förhoppningsvis en övergående fas men rådet vi fått är att inte oroa oss för mycket.
Annars är dagens pappaledig-insikt: Åh vad mycket NEJ, NEJ och åter NEJ det blir. Man blir så himla trött på att höra sig själv säga det. Men mest handlar det ju om att undvika olyckor eller att saker skall gå sönder så vad göra med en hemskt upptäckarglad tjej?!

Tack för många inlägg om babydefinitionen, verkar ju som att det är dags att lämna bebisbegreppet (:

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tuff hon ser ut med handväskan runt halsen. En modemedveten liten tjej :)

Anonym sa...

Tackar för gratulationerna! Och jag var inte alls ironisk när jag sa att det skulle bli lajbans (fast det är inte lätt att veta, när jag ju oftast är ironisk annars) jag gillar att fylla år, för då får man paket, och när man fyller jämna år, så får man VÄLDIGT MÅNGA OCH VÄLDIGT FINA paket, så jag rekommenderar det väldigt mycket!

Anonym sa...

Haha men vad söt hon är :D

Anonym sa...

Så sött :) Min systersdotter hade precis samma fingrar i munnen 24/7 när hon var liten, hon fyller 10 i december och fortfarande (men ytterst sällan) ser man att fingrarna hamna i mun, men då enbart då hon är arg eller riktigt ledsen :) Men är det tro bättre med två fingrar i munnen än enbart ha tummen? För tummen lär göra tänderna sneda? eller är det bara en myt ? *funderar*

Anna, Fair and True sa...

Min kompis dotter (då 1½, nu 2½ år) gillade min vita handväska som jag hade förut skarpt. Hon förknippade den med mig till en sådan grad att om hon såg en vit väska någonstans så började hon titta sig omkring och fråga efter Anna!

A L V A S - P A P P A ! sa...

Anneli; jamen visst, tom en liten modepose?!

karin; hmm, jag byter gärna ett par extra år mellan nollorna mot de där presenterna (:

Emelie; thank you!

Tia; jag har funderat på det där med tänderna men tandläkaren sa att vi inte behövde tänka på det. hoppas ändå hon släpper det snart.

Anna; lite lustigt att vara ett med en väska?! väskkärleken här bli bara starkare hela tiden. tycker det är lite konstigt.

AnnaB sa...

Det där med väska kanske är lite tjejigt? Ella går väldigt ofta runt med mina gamla väskor och fyller de med diverse saker. Man kan hitta både det ena och andra där :-)