tisdag, december 25, 2007

Alva träffar jultomten

För Alva blev julafton en fullträff, ofantligt mycket spännande och kul hela dagen. Hon kände nog av att det var någon sorts spänning i luften som gjorde henne extra sprallig. En timme i vagnen (kort för Alva) och en halvtimme framför Kalle var väl det längsta hon vilade på hela dagen. Alvas pappa försökte få henne intresserad av Karl Bertil också. Ingen större framgång. ):


All spänning och paketöppnande tog på krafterna - 14 timmar nästan oavbruten sömn är ett rekord i modern tid för Alva.

Första mötet med tomten blev lyckat. Ingen gråt men en klart reserverad nyfikenhet. Tomten gjorde en mycket fin insats och delade ut mååånga julklappar. Alva fick så det räckte och blev över men ville ändå öppna alla andras klappar också.


Märklig gubbe det där. Men va fasen, han kommer ju med en massa paket, han kan inte vara rakt igenom farlig.

När tomten säger adjö.

Kvällens mest lyckade! En supermjuk Nalle, Alva höll på att gå upp i limningen av lycka. Här firas med en perfekt halvnelson.

Alvas mamma o pappa hade bestämt sig för att inte hålla igen på klapparna sinsemellan, det gick väl sådär. Pappan fick en jättefin dyr-tröja och mamman biljetter till Dolly Parton..

Alvas pappas mest överraskande och träffsäkra klapp kom från Alvas morbror, en USB-kopp-värmare. Blir det bättre än så? Finns ju inget mer irriterande än när man grottat ner sig i ett jobbmail en halvtimme, skall ta nästa slurk och får munnen full av iskallt automatkaffe! Teknikutvecklingen går framår!

Fick/gav du nåt extra träffsäkert??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Något som frambringade en hel del skratt var varje gång jag öppnade ett hyfsat platt paket, kanske 10x15 cm. Det var en ram i, och i ramen en väldigt ful bild på min bror. Det var roligt första gången för att den var så ful, andra gången för att det var en exakt likadan. Tredje, fjärde, femte, sjätte och sjunde gången var det också väldigt roligt! Så nu sitter jag här med sju stycken, exakt likadana, inramade bilder på min bror. Det hade jag aldrig kunnat gissa! :)

Anonym sa...

Bättre än en USB-koppvärmare? Skulle väl vara den här i så fall:
http://www.mensup.fr/usbwine/usbwine.swf

Hoppas länken funkar...
God fortsättning!

Anonym sa...

En glassmaskin! Det var det första jag sa att jag skulle köpa när vi hade köpt hus och därmed skulle få mycket mer plats. Fast sedan glömde jag visst bort det i flyttröran (och Kottepappan påminde mig inte eftersom han tyckte att det var en perfekt julklapp till en riktig glassdyrkare). Jag är så nöjd, kylelementet ligger i frysen och ikväll ska jag göra ett provskott! :)

A L V A S - P A P P A ! sa...

c: faktiskt riktigt roligt. varför just 7 st??

karin; den är go!! titta in på sajten www.usbwine.com och det verkar som att de faktiskt säljer den, sannolikt som en skämtartikel, hoppas ingen är dum nog...

kotte: mmm, en sån vill jag också ha o tror Alvas mamma önskar sig en också, lägger en st perfekt present i minne (:

A L V A S - P A P P A ! sa...

länken blev helt skum, vet inte varför

Anonym sa...

Jag fick "ärva" min brors gamla laptop som endast har några år på nacken! =) Blev överväldigad och chockad.

Camillas lockar sa...

Underbart att en nalle kan leverera sån lycka! Själv tror jag kritorna var höjdaren här...

Anonym sa...

Hej hopp. Hittade hit via din kommentar hos emmaforpresident (en kusin åt mig). Tänkte iaf bara lämna en kommentar och visa att jag varit in. Dessutom vill jag påpeka att hon har helt otroligt fina ögon dottern din:) //Nadja

Anonym sa...

Gav min man en usb-muggvärmare som blivit mycket uppskattad :D! dessuton fick jag en usb-tonmte som spelar både trumma och julmusik... och blinkar i takt! Fanstastiskt för en julfreak som mig. mia