torsdag, december 20, 2007

Som ett brev på posten

(Äckelvarning!)
Bara för att man häromdagen kacklade så om att vi klarat oss undan vinterkräk så fick man ju det i nacken i natt. Dock fortfarande inte vinterkräk. Nej ära dem som äras bör och denna gång skall vi framhålla (och skicka Janne Josefsson på) SJ Bistro.

Mitt tips; undvik lasagnen! Man får 12 timmars berg-och-dal-bana i tunga febersvettningar och grym frossa följt av en total utrensning av det övre matsmältningsystemet.

Om man säger.

Alva mår dock bra och stornjuter i momo och mofas sällskap.

---

[Updatering] Grattis Emelie till den fina utnämningen! Och tack för uppmuntrande ord i artikeln!

7 kommentarer:

Nina sa...

Så ni firar jul på annan ort, när är ni tillbaka i Skåne? Tänkte vi kanske skulle kunna ses nu när vi besöker Sverige för att fira jul och nyår!

AnnaB sa...

Hm lasagne ja, innehåller ju köttfärs. Måste ju kommit från ica då och den har säkert både legat på golvet och packats om. Inte konstigt ni blev sjuka! ;-)
tur att alva inte är sjuk, så jobbigt när de små kräks!

Abbes pappa sa...

Usch. Välkommen i klubben. Inte SJ-lasagneklubben, den är jag inte med så vitt jag vet. Men den andra – kräkklubben – där är vi fullvärdiga medlemmar här hemma hos Abbe.

Hoppas det var lasagnen, så ni slipper julpizza. Så att säga.

Unknown sa...

Jag tror faktiskt inte att det var lasagnen. Jag tror att Alva faktiskt hade någon form av magsjuka och att du blev smittad. Inkubationstiden verkar stämma (inte för vinterkräksjuka dock, men för annan form av virusorsakad magsjuka). Småbarn har ofta sådana lindriga slängar av magsjuka!

Isabellas och Minnas pappa sa...

Vad trista att höra:( Jag hade vinterkräksjukan förra omgången och det är ingen höjdare!!

Anonym sa...

Jag tror faktiskt också att det kan vara som lillasyster ovan skrev, dvs att det nog kan vara kräksjukan ni åkt på trots allt. Adam kräkte tex bara en gång och sen verkade han må hur bra som helst efter det, men både jag och Emme kände oss rejält risiga när vi åkte på det....

Föresten glömde Emme att lämna över vår julklapp till Alva innan ni åkte.....synd! Ni får ha den efter jul när ni kommer hem!

Ha dé så bra & God Jul//Mian

Cecilia N sa...

Mejeriprodukter med B, R och/eller A-bakterier i är bra hjälp mot magsjuka.