torsdag, december 13, 2007

Sista babysimmet ):

Alva är tredjeklickare i babysimskolan och högre utbildning finns faktiskt inte att få. Man kan i och för sig gå kurs 3:1, 3:2 osv men det är samma innehåll och det verkar som vi kanske inte kan behålla vår fröken eller ens tiden som båda funkar väldigt bra för oss.

Nästa vecka är sista gången men då är vi redan på julfiranade (hur snabbt dök inte julen på en?). Ergo - sannolikt har vi börjat, gått igenom och avslutat en riktig babyverksamhet. Känns snopet och nostalgiskt! Varför har ingen varnat oss för att Alva skulle blir "stor" förfärligt snabbt??? (Ja, jag skojar! Vi har hört det!)

Om du har en liten plutt och tvekar om du skall hoppa på babysim-hypen. Hoppa på utan att passera gå!! Det är tveklöst den bästa babyaktiviteten! Både du och den lille/-a kommer att älska det och det är en av få upplevelser som man verkligen kan dela! Vattenvanan är också viktig och nyttig!

Du som också har erfarenheter: In i kommentatorsbåset o berätta om du håller med eller har andra, mindre positiva upplevelser!?!

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Instämmer, babysim är kanon!
Barnet blir van vid vatten men framförallt så känner jag mig tryggare och blir inte ett nervvrak om hon skulle hamna under vattnet några sekunder. Sen är det ju en härlig aktivitet att göra tillsammans hela familjen, vi åker o badar ofta fortfarande (Tuva fyller tre nu) och det är bland det roligaste hon vet.=)

Isabellas och Minnas pappa sa...

Ajaj,Isabella gick bara kurs 1-2.
Alva sprang ju ifrån Isabella på handbollen sist, innebär detta att hon hade simmat ifrån henne oxå?? Sista gången på handbollen för detta året. Ses kanske där;)

Prinsessmamman sa...

Vi har inte gått på babysim (mest för att jag inte gillar badhus själv!) men jag ser på mina elever när de börjar ettan att de som gått på babysim har en helt annan vattenvana! Heja er som gör det! (går på babysim alltså!)

A L V A S - P A P P A ! sa...

Helena; jag hoppas också vi håller igång det. Känns som det är risk för att det blir mer sällan men hoppas iaf på 1-2 gånger per månad.

Isas P; nja, sjunkit ifrån Isabella kanske.. hon är helt likgiltig om att hon sjunker när hon hoppar ur mina händer! Japp vi ses imorgon!

Prinsessm; Hmm mkt intressant, visste inte att det sitter i så länge men verkligen positivt!

Prinsessmamman sa...

Nja, det kanske gäller att fortsätta med vattenbesök från 1-7 år också!! Men med lite vatten då och då kommer det säkert gå bättre än snittet när det är dags att börja skolan!

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker att ni ska söka er till ett ställe som har Minisim och crawlsim! Huxflux har du en 4 årig som crawlar så att du blir grön av avensjuka!!!!!