måndag, december 31, 2007

Ses 2008!

Hoppas du/ni får ett gott slut! Alvas mamma o pappa kan inte bestämma om vi skall ta barnvaktschansen, sticka ner på stan o dricka paraplydrinkar eller ta det nätt, slippa frysa o ha det skönt?!

Alvas pappa startar en utmaning för alla som vill: Ditt nyårslöfte och vilka odds ger du dig själv att hålla det?!

Jag börjar: 10 % mindre Alvas Pappa! (inom nästa halvår) och träning minst 3 dagar i veckan. Jag har fasen inget val annat än att lyckas (annars går det åt fanders med min hälsa).

Jag skall också ta Alvas tandbortsning på större allvar (:
(Förra inlägget lät nog som att vi slarvar mer än vi gör, hon får lite hjälp också.)


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

15 kommentarer:

Unknown sa...

Gott nytt år! Hoppas ni har en underbar kväll var ni än befinner er!

Jag ska inte lova någonting inför 2008. Jag kan ändå aldrig hålla löften ;-)

Anonym sa...

Gott nytt år på er också:D Ha det bra!

Sandra sa...

Gott nytt år till dig oxå, och gott nytt år till mamman och Plutten. Tack för trevlig läsning och tack för att du läser!

Fred & Kärlek

Anonym sa...

Mitt nyårslöfte är ett lyckligare 2008 samt att ta upp träningen ordentligt igen.

Höga odds, tror jag.. :-)

Gott nytt år!

Josefine sa...

Hoppas ni hade en FAB nyårsafton! Välkommen 2008!
kramar
ps. no promises! Men önskar dig ett STORT lycka till. Du och E har ungefär samma löfte hihi :)

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året!! :)

Anonym sa...

Gott nytt år på er alla! Mitt löfte - första seriösa någonsin! - är ganska så ordentligt, tror jag. Jag har lovat mig själv att börja kontrollera mina utgifter (skriva ned dem osv) så jag vet vad i tusen det är jag gör med pengarna :p
röker inte, dricker inte, jag tränar så jag har egentligen ingenting annat att lova mig själv :)

Anonym sa...

Gott nytt år Alva och Alvas pappa och Alvas mamma! Det är inte för sent att önska gott nytt år dagen efter va?

God fortsättning!

Anonym sa...

Gott nytt år! Blev det drinkar på stan eller hemmets lugna vrå?

Inför 2008 ska jag komma i bikinin, försöka hitta ett avvänjningsställe för skräpsmats-tokar samt prästost, äta nyttigare, dricka mindre vin, byta jobb och vara mer med Alva......

Blev en rätt diger lista det där...

Thomas & Ingrid sa...

Gott nytt önskar Leo och hans föräldrar!

Anonym sa...

Jag ska sluta äta godis och se till att börja gymma i februari när gymmer öppnar :)

har höga odds på det :D


MVH malin

Anonym sa...

Gott nytt år till både Alva och Alvas föräldrar!!!

Anonym sa...

Jag lovar inget. Sedan Abbe kom till världen har jag lärt mig att inte planera för mycket, det håller aldrig ändå.

Men gott nytt år på er!!

Ke.Li sa...

Jag är med. 10% mindre av mig också, inför Korsika resan i juli.
Det fixar sig, eller hur?

Ke.Li sa...

Jag glömde: 100% chans till succé.