tisdag, februari 13, 2007

Alva & hennes mamma har lämnat pappan

..men lyckligvis finns det gott hopp om att de kommer tillbaka om sisådär en vecka. Dom skall till mommo o moffa i Norrland. När vi var där i julas var det mest grönt men nu skall det åkas spark med Alva i nån sorts låda. För en skåning låter det suspekt men ganska kul. Hoppas man får ta del av lite bilder.

Just nu är dom fast med packning och barnvagn i Stockholm. Tåget försenat pga av personalbrist.. Som om det inte är struligt nog att åka ensam med barn. Stackars mamman.

Så nu får vi väl se vad som skrivas här den närmsta veckan. Lutar åt att det blir mycket om ensamheten och saknaden.. Känns lite så redan nu. Kan inte riktigt minnas när man senast var ensam en hel vecka. Tyst torgskräck i hemmet!

Men oj vad man kan göra saker också. Tex T R Ä N A - som det knappt blivit en handfull tillfällen av sen i början av november (till Alvas mamma sas det visst nåt om att städa också, attans). Men inte ikväll, det blir till att njuta av ungkarlsmat, folköl och skidåkning på tv. Ja - och Alva på video-skype när dom nu kommer fram nån gång.

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sparklåda... Mmm... Det är iaf kul med sparkåkning. Gärna i en lång backe, så det går riktigt snabbt.

Du kommer nog att tycka att det är väldigt tyst hemma. Hos oss kan vi knappt sova om storasyster sover borta, det är så tyst och ovant.

Du får väl passa på å göra allt som inte annars blir av. Sen blir det ju fantastiskt när de kommer hem igen och en vecka går ju ganska fort ;)

Brunkullan sa...

Jag minns till o med när jag själv satt i en sparklåda:-)
Mina barn har dock inte åkt i någon.
Jo, Tobias förresten i en lånad sådan...
Vi sparkar inte så ofta numer...

Visst är det tomt när alla är borta. Skönt första kvällen, och sen är det bara saknad!!

Anonym sa...

Rekommenderar att du går ut och åker stjärtlapp eller målar med vattenfärg på snön om du får tråkigt. Sånt piggar alltid upp. Annars kan du ju alltid åka efter!!

Anonym sa...

Ja sparkåkning i låda känner vi till ;-) Jag har ju själv mommo & moffa där uppe i norr .... ävenom jag inte är så liten så jag får plats i lådan längre - ja inte ens mina eganbarn är så små längre *s*