måndag, februari 19, 2007

Imorgon!

Tjohoodelavippentrallalalahohotjohejsan! Imorgon e det tisdag! Yes box alright!


(=


... ja dom kommer ju hem då!

Hälsar glada pappan!
(som skall skynda sig o städa lite)


ps. Särskilt välkommen till Steve-O vars kommentar jag råkade hitta. Dvs två (2) kända läsepappor (ja Steve-O blir pappa på riktigt om ett litet tag men det räknas). Obs - mammor, pappor, barnlösa, mor- och farföräldrar samt precis alla andra är lika välkomna som "smygläsare" eller kommentatorsglada. Bara att jag började tro att det nästan bara var mammor som läste.

Andra bloggar om: , , ,

26 kommentarer:

Anonym sa...

Nejdå, inte bara mammor. En barnvakt på 18år också! Anna var namnet *sträcker fram handen för att hälsa*

Anonym sa...

precis, haller med Anna :) en 18-arig gudmor (framtida, barnet fods i maj :D) ocksa :D *stracker fram handen for att halsa, jag med :D*

A L V A S - P A P P A ! sa...

ajaj, hoppas ingen tyckte jag var dryg. Jättekul med folk som hälsar!! Kan inte alla de där moderna inet-tricksen men *alvas pappa gör vågen o hälsar tillbaka*

A L V A S - P A P P A ! sa...

OCH hade det bara varit mammor, så hade det minsann varit kanon det också! Åh vilket hörn jag har målat in mig i.

Jag är (eller var) uppriktigt glad o förvånad över att "bli läst" alls.

hmm, det blir bara värre, nu får jag hålla klaffen!

Brunkullan sa...

:-D

Anonym sa...

Yepp, det är bäst du är tyst ett tag, det här resonemanget räddar du aldrig!!!

A L V A S - P A P P A ! sa...

vänta nu (!); jag ÄR glad! Jag VAR förvånad i början men det kan man ju inte fortsätta med för alltid.

Skolfröken sa...

nej, jag känner mig verkligen sårad. Och ovälkommen. Hrmpf.

;-)

Anonym sa...

Jag känner mig totalt osårad och välkommen! Fast man lever nog ett rätt kul liv om man går runt och är konstant förvånad i och för sig.

Skolfröken sa...

Och jag var ironisk. Om nu det inte framgick.

Anonym sa...

heh tänkte bara säga hej.. och sluta vara en av "smygläsarna" =P

gillar din blogg och du har en jättesöt dotter.

måste ha med datumet att göra ;)
för om jag läst rätt föddes hon väl 06-11-02?

Anonym sa...

skolfröken- det framgick med all önskvärd tydlighet, i alla fall för mig!

Skolfröken sa...

Karin- ja man kan aldrig så noga veta. Ibland tar tangenterna liksom inte upp ironin...

A L V A S - P A P P A ! sa...

JAA, vad skönt det är inte bara jag som har salongsberusade tangenter!! (=

(fast jag såg också ironin)

871102! helt rätt, vad kul! döljer det sig en blogg bakom signaturen?!?

Anonym sa...

Glöm inte mig, jag läser oxå jämt din blogg... varje daaaag... flera ggr om dan.. :) alva är sötsötsöt... o jag blir såå sugen på bebis så det är inte klokt!! Kom över er mjukglassfilm härom dagen när jag surfade runt lite... hehe... tummen upp för den =P dramatisk cykling där i lund! jappjapp.. nu anonymar jag mig igen.. =) kramkram

Anonym sa...

intressant diskussion har, ser jag :) heh, forst av allt! alvas pappa-tack sa mycket for kommentaren. jag har ocksa malat in mig i ett horn, men du verkar iaf inte ta det pa allvar, for du behover ju inte :) jag daremot drunknar i klister..men bry sig, jag mar redan battre...:) man maste helt enkelt lara sig att sluta bry sig sa satans mycket hela tiden!

A L V A S - P A P P A ! sa...

måste ta bort den där filmen, den är ju så dum, det var bara ett experiment när kameran var ny. nu måste jag dessutom gå o lägga mig (suttit o fibblat med nytt virusprogram ALLDELES för länge, hur kan dom göra så fantastiskt mkt med datorerna men inte fixa skyddet själva?!?!? liksom det där med diskrensning o defragmentering o trams, varför skall JAG hjälpa datorn förstå det??)

Anonym sa...

haha,hade ocksa sadana problem...hehe :) tack for kommentaren. jag hoppas jag far en fantastisk tisdag, men jag tror verkligen inte pa de forhoppningarna,mest for att jag vet att jag inte kommer fa en bra tisdag.daremot hoppas jag att din tisdag kommer bli bra,for det kommer den ju bli, inte sant? :) alva kommer ju hem :)

Unknown sa...

Klart du är dryg! Nä, jag skämtar bara... Men jag är en mamma, dubbel sådan dessutom, så jag passar nog ganska bra in i din "målgrupp"! :-)

Vad härligt att du får hem familjen idag!!! Städa duktigt nu!

C sa...

Jag känner mig råträffad och nästan lite utanför eftersom du tydligen bytt målgrupp...

Och du, om någon nu skulle våga kalla dig dryg, huh, vad skulle de då inte sätta för etikett på mig som verkligen är dryg och krass...


;-)

Grattis till hemvändandet! Förstår att det är fest!

Anonym sa...

PS. Jag tycker det ar bast att saga det sa har, sa ingen malgrupp eller aldersgrupp kanner sig traffad - alvas pappa skriver om alva sa att alla kan lasa, inte till nagon speciellt slags person utan till alla som ar intresserade :) sa blir det nog bast och ingen kanner sig "traffad" :)

Anonym sa...

Hej! Jag heter Lisa Malmberg och söker just nu pappor som vill delta i en uppsats om män och föräldraledighet. Jag hittade denna fina blogg vilken jag tänkte kanske kunde hjälpa mig att hitta pappor!
Vi söker både pappor som är/varit eller inte varit föräldralediga och ålder på barn spelar ingen roll! Sprid till alla pappor ni känner och hör av er till mig på malmberg.lisa@gmail.com. Era perspektiv och er kunskap behövs! MVH Lisa Malmberg

Anonym sa...

hehe döljer sig en väldit deprimerande blogg just nu :P

Anonym sa...

och vet inte om du fick den men

www.ebbaochingetmer.blogg.se

Jonna sa...

Jag (Kvinna och mamma ;) fast jag vet att min make är och kikar ibland också via C:s blogg) kikar in och läser in emellan. Charmig tjej ni ser ut att ha.

Anonym sa...

:) ville bara berätta att jag försöker läsa din blogg ofta som möjligt. Och jag är inte ens mamma, pappa eller nåt så. jag är 16 år och det är jättekul + spännande att läsa om Alva. hon är jättesöt. Sköt om er!