onsdag, februari 14, 2007

jobbigaste sökningarna

Det här med att blogga är giftigt och beroendeframkallande. På flera sätt men detta med antalet kommentarer och besök är oavbrutet spännande. Jag vet att det är superfånigt men det är en sorts... fåfänga. Och alla som inte på ett eller annat sätt är drabbade av den sjukdomen räcker upp en hand (och berättar om sitt ovanliga liv i kommentarerna). För min del vågar jag påstå att jag är helt immun mot kläder o utseende (både för min egen del och andra). Lyckligast blir jag när jag hittar en märkes-tshirt för 75 kr i sportaffären.

Oj vilken omväg. Poängen kommer här; Lotten skrev häromdagen nåt i stil med att ju mer man länkar desto fler (men ointresserade) besökare får man. Och särskilt då om man länkar till artiklar. Så därför gjorde jag ju det igår.

Det funkade inte alls. Förmodligen är det nåt jag fullständigt missförstår. Skingra gärna mina dimmor om du vet hur det funkar.

När man är inne o kollar statistiken så ser man vad folk har googlat för att hamna här. Och inte alls sällan ser man saker som "barnvagn skrik tröskel" som antyder vansinnigt jobbiga nätter och horribelt jobbiga dagar. Blir berörd varje gång (dels för att jag vet hur jobbigt det är, dels för att det nog inte finns några patentlösningar att hämta här). Ni googlare får en hälsning; HEJA HEJA HEJA! Vi var där för inte så länge sedan. Det kommer ordna sig!

Alla hjärtans dag firades med att bedöma rätt och fel i en division 4 match i handboll (utan att på något sätt förringa dessa herrars insats och förmåga så finns det roligare matcher att döma). Kom sen hem till en lite för tom lägenhet. Jag skriver som skolfröken ungefär; Stackars Alvas Pappa.. (=

Nåja, pratade med Alva o mamman på skype innan idag så jag överlever nog!

Andra bloggar om: , , , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är besökare nummer 20000 :) Iallafall enligt din stat counter... Jag vill också veta vad folk har googlat på för att komma till min blogg... hur får man reda på det?

Anonym sa...

hej Alvas pappa! tack for kommentaren - sadant hjalper alltid. hade verkligen en jobbig kvall som slutade med att jag sitter har, halv tva pa natten, och har angest for att jag visade mig vara en svag person - annu en gang.
Men enough about me :)
det ar alltid kul att lasa eran blogg - Alva ar ju bara for sot! kommer hon bli rodharig, man tro? tyckte det sag ut som det pa den sista bilden du la upp pa henne..jatte spannande, ju :)
hoppas du klarar av att vara utan alva denna vecka - ar det forsta gangen?


PS. Jag har markt att om man laser "populara" bloggar pa blogg.se och kommenterar far man automatiskt mer lasare ^_^
fast, tyvarr, ar det fortfarande fa som kommenterar...trist!

Anonym sa...

Håller med dig. Dett är jättekul att få kommentarer och på så sätt bekräftelse på att någon läser ens blogg. Kan nog som sagt vara lite fåfängt, men det tycker jag man har all rätt att vara i detta fall. Alla behöver vi ju lite bekräftelse ibland. Själv tycker jag mycket om din blogg. Det är kul att läsa om en faders syn på livet med småbarn. Ha det så bra och jag hoppas att saknaden efter Alva inte blir alltför stor.

Magnus Levin sa...

då får man passa på att skriva en kommentar. Extraknäcker som domare eller? Såg at Ankaret spelade igår, var det de du dömde eller?

Angående kommentaret så blir man alltid lite extra glad närnågon har skrivit, tyvärr så är det för få som gör det hos oss. Kan ju vara för att man skriver om något totalt ointressant som våra liv och förhudar :-)

M

Skolfröken sa...

ALvas pappa- ja det är bra synd om dig, hoppas de kommer hem snart!

Noac- hahaha, jag funderade faktiskt på att kommentera just förhudsinlägget.

Anonym sa...

I know!! Det ÄR ett gift att blogga och det är en egokick när man ser att folk läser (och kommenterar)

Jag har nästan dagligen folk som googlat på "tacopaj" och hamnat på min blogg :-) Verkar vara populärt!

Unknown sa...

Jepp, klart det är en rejäl skjuts framåt för självförtroendet när folk skriver kommetarer! Den som säger nåt annat ljuger ;-)

Jonna sa...

Jag håller fullständigt med, man blir beroende! Måste snart ransonera mitt bloggläsande och ständiga kollande om någon skrivit kommentarer :)

Anonym sa...

Jag har inga vattentäta råd att ge, men kan ju tala om vad som gör att jag återkommer till bloggar.

Lägg in nåt varje dag. Skriv vad som helst, bara det är nånting nytt, precis varenda dag (om så bara en bild).

Svara på ALLA kommentarer. Det är så ledsamt om man upplever det som att man blir ignorerad.

Ha tålamod. Och fortsätt att troget kommentera ofta på dina favoritbloggar.

A L V A S - P A P P A ! sa...

Grattis Cia, eller vad man skall säga. Tror den räknar legat nere en del men det ligger nånstans där. Tycker bättre om en annan jag har http://extremetracking.com - lägger du in den får du se vad folk googlar på.

Nathalie, om det betyder att du blottade strupen för nån du gillar så tycker jag snarare att det var starkt?! Alva rödhårig, njaä, tror inte det men man vet ju aldrig. Verkar inte riktigt som hon är på väg att byta färg (mest brunt nu, tror jag, jag är ju färgblind).

Tack Ulrika, ja barnbloggar funkar förhoppningsvis för många (tror många tycker/känner/bryr sig om barn) men det är ju en mkt stark gemensam nämnare för oss som har småpluttar.

Noac (= ja ämnesvalet avgör ju säkert en del MEN jag hörde nåt på tv igår (vem sjutton var det nu, jag ser honom framför mig, strunt samma) som sa att ämnet inte spelar nån roll, viktigare hur man engagerar sig, beskriver o målar detaljerat (typ nåt sånt sa han).

Skolis - hoppas du var ok med stölden?!

Annica! TACOPAJ!!! - det var hos dig jag läste det!! Just det ja! Har inte blivit av men vi ska göra en sån!!

lillsys - jepp, det tror jag också, ingen som tagit mod till sig med en så lögn idag.

Jonna - att bli ensam en vecka som jag har EN stor fördel: Man glömmer inte sin live-värld! För den e ju bortrest (=

Tack för tipsen Matilda - OCH se, jag har svarat precis ALLA!! Men det är svårt att hinna ibland o jag tror inte riktigt alla förväntar sig det, beror lite på vad man skriver!?