tisdag, februari 13, 2007

Heja Maria PH

Maria Pietilä Holmner räddade den där gräsänklingskvällen till en kanon-upplevelse! Firades med en G I G A N T I S K pita kebab. Stor som (den här liknelsen kommer Lotten att gilla, hoppas hon läser) en lätt pösig basketboll. Den lokala kebabmannen är eg en pizzagubbe så pitabrödet består av en stycken pizzadeg. Jag tror han såg att jag var en ensam stackare som behövde uppmuntran så han knuffade in ett halvt kilo kebab av finaste sort. Vet inte om det gjorde mig så mycket lyckligare. Möjligen lite tjockare men omtanken uppskattas.

(Jag känner redan att den här bloggen, som normalt sett handlar om ett vacker barn, helt har ballat ur och tappat alla klass o stil). (Om det nu någonsin fanns nån dyl att tappa.)

Kom på mig själv med att stanna upp och le vid åsynen av en blöja som finns kvar i den otömda slaskhinken. Och insåg också att det inte är någon mening med att flacka med blicken efter ett ovanligt tyst barn som inte finns där (ja inte i slakhinken då utan i lägenheten).

Men nu är dom snart framme så man kan skype-a med dem. Skype är en fantastisk uppfinning.

Andra bloggar om: , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag glömde ju den viktigaste fräsbilen av alla. Previan!! Det var den jag menade hade snygg estetik i kontrollpanelen. Och så otroooligt skön att köra. Köp den köp den!

...och hur var det nu man gjorde om man skulle simma stafett i summer games?

Anonym sa...

hahahahaha! =)

Anonym sa...

Nej då, var inte så självkritisk, du har bara tagit bloggen till en annan dimension fattar du väl!

För övrigt tycker jag att du ska köpa en Saab 96 med rattväxel. Har du inte ägt en sådan, så bör du se till att göra det snart, innan de har försvunnit från jordens yta!

Anonym sa...

Men men men....VOLVO ska det ju vara!! Ju mer Ronny&Ragge-stil; desto bättre!

(dock inget jag skulle åka ut på stan med, men i alla fall...)

=)

Lotten Bergman sa...

Aha! Klart jag läser allt om basketbollar!

Men nu till sophinken! (I morgon visar jag vad som ligger i min.)

A L V A S - P A P P A ! sa...

Bilar verkar engagera!!

Previa vet jag inte ens vad det är för nåt. Ska kolla. R&R blir det iaf inte.

Anonym sa...

Previa är en slags toyota som är perfa om man planerar många barn, som alla såklart gör :) Kolla upp den och provkör. Supersweet.

A L V A S - P A P P A ! sa...

men du, det där är ju ingen bil, det är ju ett fordon för linjetrafik.. för att ha råd med soppan kommer jag behöva säla biljetter. TILL ALVA! njaä det går ju inte. Men tack för engagemanget!

Anonym sa...

haha jo det kanske är sant.. Är så inställd på bilar för många barn eftersom jag har tre syskon och vi alltid åkt i Folkabuss. Kan meddela att det var riktigt kingigt att åka en sån när man var barn!