onsdag, januari 24, 2007

final countdown

Eller kanske inte. Men för denna gången. Var tvungen att fotografera nedräkningen till Alvas ankomst innan den suddades ut idag. Bilden föreställer alltså Alvas pappas whiteboard på kontoret. Dagar kvar/överburet överst och datum nederst.

Och ja det skall föreställa en bebis där vid 0 dagar kvar. Och jo det står normalt andra mer jobbrelaterade saker på tavlan. (=


Hörrni glada människor i kommentatorsbåset: Tusen tack! Himla många bra tips (inte minst Susanne) och snälla ord (oj, Sophie, tack)! Har funderat lite på i-landsproblemet med valen idag och visst 17 ska man vara glad för att ha möjligheten att välja. Man ska vara glad att man har ett ruskigt schysst boende över huvud. Och det är jag och vi såklart! Bara att det inte är Alvas pappas starkaste gren att göra smakfulla val..

Andra i-landsproblem; Jobbar Annika Duckmark heltid med att läsa lottosiffror?! Vi frågar oss själva varje gång vi ser henne. På sv.wikipedia.org får man inte reda på nåt mer. JO, att hon har varit ihop med Tomas Brolin (ingen dålig merit).

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Brunkullan sa...

Har också frågat mig det...
Om A. Duckmark alltså..
Men.
Jag tror hon också syns på sporten när det är trav?
Och jobbar som modell vid sidan av.
Var ju fröken Sverige en gång i tiden...

Alltså. Kan hon vara anställd av TV4-sporten??

Och.
Ingen orsak ang tipsen;-)

Susanne

Jonna sa...

Apropå Annika Duckmark, jag har undrat samma sak så jag Googlade lite och hittade en intervju:

Annika Duckmark, 30 år, Fröken Sverige 1996

Hur kändes det att bli Fröken Sverige?
- Jättekul! Jag har inget minne av själva minuten då jag vann. Det jag minns var att min pojkvän Niklas stod med armarna uppe i luften. Det tog ett tag innan jag tog till mig att jag hade vunnit.
Hur såg ditt liv ut efter att du vann?
- Mitt liv blev sig aldrig riktigt likt igen.

Vad gör du idag?
- Idag jobbar jag som konferencier för ett företag som bland annat ordnar modevisningar och talangshower. Sedan har det varit modelljobb och olika tv-jobb.

Anonym sa...

Det här med vattkoppor:
med 95% chans kommer ju vår Alva åka på det på dagis. Det sägs dessutom att sjukdomen är lindrigare ju mindre man är.

Så vi resonerar som så att det är lika bra att köra den nu, okej att jag börjar jobba nästa vecka, men vi har kollat med vår barnflicka om hon har haft vattkoppor o är ok med att ta hand om ett prickigt barn (låter ju helt sjukt att planera in sjukor såhär, hur organiserad/kontrollfreakad har man egentligen blivit? typ den här veckan, mellan ledningsmötet o fjällensemstern passar utmärkt för lite vattkoppor)?

Okej, så vi valde att ta chansen (vi o några därtill) att kanske få vattkoppor nu istället för att sitta i karantän från dagis 10 dgr nästa höst, efter omgången av magsjuka o innan 3:e omgången öroninflammation:-)

Hur har ni resonerat då? Blir allt lite nyfiken:-)
Skriv gärna ett inlägg om detta!

Anonym sa...

Är du säker på att det är en merit att ha varit ihop med Tomas Brolin?

A L V A S - P A P P A ! sa...

Susanne - familjen får sätta sig o kika på alla länkar i helgen!

Jonna - men visst är man på Gotland o läser lotto, hur hinner man runt o göra nåt vettigt också?

Sanna - vet inte vad vi tycker, svårt som bara den. Får återkomma. Men som sagt, moraliserar inte alls över andras val där.

Karin - Nej, inte ett dugg..

Anonym sa...

Klart du var tvungen att fota nedräkningen!
Superkul att ha kvar som minne ju!